Revista de Administração Revista de Administração
Número 2
Abril - Junho 2016
Vol. 51. Núm. 2.
Páginas 121-243
Editorial
Maria Sylvia Macchione Saes
Revista de Administração 2016;51:121-2
Texto Completo - PDF
In the corporate backstage, the taste of revenge: Misbehaviour and humor as form of resistance and subversion
Cintia Rodrigues de Oliveira Medeiros, Rafael Alcapadipani
Revista de Administração 2016;51:123-36
Resumo - Texto Completo - PDF
Aesthetics and commodity-labor: Analysis of the Lukacsian aesthetic properties in business magazines – the Exame magazine
Dimitri Augusto da Cunha Toledo, Oscar Lima, Alexandre de Pádua Carrieri
Revista de Administração 2016;51:137-50
Resumo - Texto Completo - PDF
Workplace moral harassment and its consequences: A case study in a federal higher education institution
Carmelita Angélica Guimarães, Vera L. Cançado, Reginaldo de Jesus Carvalho Lima
Revista de Administração 2016;51:151-64
Resumo - Texto Completo - PDF
Role conflict, role ambiguity and job satisfaction: Perceptions of the Brazilian controllers
Marilu Nuñez Palomino, Fábio Frezatti
Revista de Administração 2016;51:165-81
Resumo - Texto Completo - PDF
Earning management in Brazilian financial institutions
Adriana Bruscato Bortoluzzo, Hsia Hua Sheng, Ana Luiza Porto Gomes
Revista de Administração 2016;51:182-97
Resumo - Texto Completo - PDF
Normal science and its tools: Reviewing the effects of exploratory factor analysis in management
Luciano Rossoni, Ricardo Engelbert, Ney Luiz Bellegard
Revista de Administração 2016;51:198-211
Resumo - Texto Completo - PDF
Critical incidents among women entrepreneurs: Personal and professional issues
Vânia Maria Jorge Nassif, Tales Andreassi, Maria José Tonelli
Revista de Administração 2016;51:212-24
Resumo - Texto Completo - PDF
Effectiveness of business strategies in Brazilian textile industry
Paulo César de Sousa Batista, João Veríssimo de Oliveira Lisboa, Mário Gomes Augusto, Fátima Evaneide Barbosa de Almeida
Revista de Administração 2016;51:225-39
Resumo - Texto Completo - PDF
Social networks and the firm
Sanjeev Goyal, Julien Gagnon
Revista de Administração 2016;51:240-3
Texto Completo - PDF